torsdag 16 oktober 2008

fan.


Jag blir så arg och ledsen. Skaffar man en katt ska man förfan ta hand om den också. Man kan inte låta den vara ute flera veckor. flera kalla nätter, låta katten sova i trappuppgångar som en uteliggare. Fyfan säger jag bara.
Grannen kom nyss och sa " det är en katt utanför min dörr" så jag gick upp dit och där satt en katt som vart här runt i område i flera dagar. veckor. Klappade den försiktigt och den lillaflick katten va så rädd och sökte sig till närhet. Så vi kunna inte göra nåt så jag bar ner den och fick lov att ta ut henne, men hon vägrade släppa mig, så fort jag satt ner henne skyndade hon sig in igen. Känndes fruktansvärt att ens försöka skrämma iväg henne, så jag ställde upp portdörren och gick sen där ifårn sen kom jag in och grinade. Fyfan vad hemskt det är verkligen. Känndes piss att lämmna bort en katt som säkte kärlek av mig och skakade av rädsla. Ville bara ta in henne och ha henne på mitt rum tills någon skulle sakna katten. Usch vad hemskt det var verkligen. Man ska fan inte skaffa katter om man inte kan ta hand om dom. Blir så fruktansvärt ledsen:(
Mamma har iaf ringt ägaren och hon skulle gå ner hit. mhm säger jag bara.
En gång till och jag går och skäller ut ägaren. På riktigt.

2 kommentarer:

Malin sa...

Folk tror att katter kan man bara lämna vind för våg. Katterna ska vara bra att ha när ägarna behöver sällskap och tröst. Att katterna sen är ute och fryser och är förvirrade när ägaren flyttar inte vet var den bor spelar inte många ägare någon roll. Det är så många katter som far illa alltså. Usch!

Kanelbullen sa...

Ja gör det. Skäll på dom. Dom skulle fasiken inte få ha nån katt.

Puss!