lördag 25 oktober 2008

cry




hejsan!
äntlige är det hörslov, så himla skönt. Vi tjejerna och martin i klassen räknade minuterna tills vi fick sluta igår!
Jag och Matilda skulle ut och gå för några dagar den så mötte vi min lillasyster och då passade jag på att fråga vart Sigges grav va, och hon bestättade så jag och matilda gick till kyrkogårn och letade och letade, men sen hittade vi hans grav, Gravsteen var super fin, ellerhur?
Jag får ta med mig Evelin någondag och köpa en ros och lägga på.
Jag tänkte på en sak när vi var på kyrogården. Hur många det igentligen är som har dött, hur många som hellst verkligen.
Sen såg vi en grav där en jätte liten bebis låg, kanske 1 månad? som hade dött. Gravstenen va helt sktitig och usch hur den såg ut, och så stog de en liten skylt att kyskan tar han om graven. Jag änkte hur kan amn göra så? att inte bry sig om graven.
Me då berättade matilda att föäldrarna var utlänska och hade föttbarnet som hade dött sen hade ddom fåt lov att skickas tillbaka. Hur hemskt är inte det? fyfan vad fruktansvärt att inte ha graven i sitt land ens en gång.Usch.
När jag dör, ska jag läggas i en familjegrav med morfar och mormor och alla. Jag vill inte ha en själv. Jag vill att alla ska ligga tsm.
Idag ska vi upp till mormor och morfar, dimma, snobben salli och den galna hunden :)
hejdå(:

2 kommentarer:

Malin sa...

Men jag vill inte ligga där, jag vill att ni bränner upp mig och sen släpper ut askan över bergen i buder. Sen vill jag att ni ska spara lite och ha i en ask så jag får vara med där ni bor. Puss!

Anonym sa...

Va,.... du e som Morfar, vill att alla alltid skall vara tillsammans. Tänk vilken grav det skulle bli med oss alla. Morfar, Mormor, jag, mamma, petter och anette, Nisse, Jullan, Berta, Selma, Mysan, Oskar, Sissi, Salli, Snobben, Dimma, Åke, Ginstra och Spraka och alla andra djur som vi har haft och skall ha,... det skulle blie ett herrans liv och spektakel,... ha ha haaa men tänk va kul vi skulle ha,... =D