lördag 6 september 2008

Tänk alla gånger ni har sagt de.

Matilda Höijer<3


Kvällen igår va riktigt roligt, tills klockan blev halv 10, då blev vi jagade av en gubbe med hund som han tänkte släppa på oss. Usch vad rädd jag var.
Ikväll vet jag inte vad som händer, Leif är nog stängt en. Bajs.

Jag är nog en som är lätt att prata med, för folk liksom berättar saker för mig sen " säg inte till någon". Det känns bra att folk kan lita på en, efter man pratat runt 10 gånger liksom. Det känns både bra och dåligt att folk verkligen litar på mig. Ja, jag måste vara en otroligt bra människa haha, nejmen, ja.

Sen låg jag igår kväll och tänkte på hur många i världen som verkligen mår dåligt, fast det inte syns. Dom ser glada ut, men egentligen har dom klump i halsen och vill bara lägga sig ner och gråta. Fast man märker inget liksom.
Det finns dom som blir retade varje dag i skolan, som mår dåligt. Fast säger till föräldrar och lärare att allt är bra fast egentligen är det skit. För man mår inte bra att bli nedtryckt varje dag. Nedtryckt av ord, ord som sårar en. Jag kan berätta en i min skola hur hans morgon ser ut.
Han kommer till skolan, får höra " haha snygga byxor bög" han forsätter gå, kommer till sitt skåp där det är fulltkluttrat av blyertspennor "bög, kuksugare, äckel, fula unge, döö" Han tar sina saker, sätter sig på en bänk. Om han har tur får han bara höra " jävla emo, gå och cutta dig bög" Annars säger dom fler saker.
Mobbing är nåt jag inte kan förstå. Jag förstår inte vad som är meningen med att trycka ner någon och säga fula saker, jag har aldrig förstått. Är det kul att se en person lida? vad är det liksom. Alla säger " det är den som mobbar som mår dåligt själv" men är det okej att mobba en bara för man mår dåligt själv? Även om man mår dåligt ska man inte lägga över det på någon annan. Som man inte ens känner liksom. Det är oftast den som blir mobbad som får byta skola inte dom som mobbar, det tycker jag också är helt sjukt. Dom som blir mobbade, när ska dom ha en skans att säga nåt, säger dom nåt skrattar ni bara. Sen lärare? ni gör ju inget åt saken. "ni måste säga till om nåt händer om någon blir utsatt för mobbing" jo tjena. Även om man gör de gör ni ju inget endå, ni pratar med den som mobbat och den som blir mobbad, klart att den som blir mobbad inte ställer sig och säger " jo han mobbar mig varge dag, slår mitt huvud i skåpen och kallar mig bög" nej, den mobbade säger " de va mest förrut, men ni inget typ" säger han nåt annat blir han ju ennu mer mobbad. Men de fattar inte lärare, den har aldrig gjort det. Det gör ont i mig att se personer som inte har någon, alla skrattar. Veta att personen inte vet vad den ska göra, sitter själv. Nej alla mobbare borde bli instängda.


Jag har ont i huvet. Nu ska jag gå och kissa haha! Hejdå:)


Jag ställder upp alltid, men gör ni de för mig?

2 kommentarer:

Malin sa...

Du är en klok människa mitt barn! Tänk om ändå alla tänkte som dig.
Puss

Kanelbullen sa...

Håller med, håller med.

Puss!