söndag 28 september 2008

hurra, jag ska klara det!

Japp, nu vart det bestämmt. Blir en hund i sommar. Jag ska försöka spara pengar. Så jag får mycket runt 6500-7000. Jag får panta burkar, haha!
Mamma har sagt att hon hjälper till med vettrinär besök, försökring och mat. OM jag pluggar nu fram till sommar, och får g på proven och sånt. Och jag ska försöka nu verkligen att anstränga mig på lektioner och plugga hemma. För jag har bestämmt det nu.
Tänk att jag ska ha en liten hund, mamma har skicka nå mail till våran förra granne, som hade en chihuahua och frågat pris och om hon köpt den på nå däär dom uppföder hundar.
För jag ska ha en liten chihuahua typ, eller som är blandras mellan chihuahua papillon eller chihuahua nakenhund :) och det braiga är att wilma älskar små hundar, så det går helt bra att ha en hund för henne. Jag tror hon skulle leka jätte mycket med hunden:)
Sen är det ju bra att skaffa hunden på sommarn, efterson jag ska ha en valp, så måste man göra den rumsren, så den måste ju ut stup i kvaren och kissa, så när jag har sommarlov blir det bra, då jag kan springa ut och det skulle vara så:)

Sen har jag också bestämmt att det ska vara en tjejhund. För som mormor sa igår " nej hanhundar går och släpper utt pillesnoppen hela tiden och juckar, usch" HAHA, så jag ska ha en Hona:) jag lääängtar

Och namn har jag också nääästan besstämmt, Tror hon ska heta Elsa eller Ester eller Ragna:)
Fast wilma skulle ju heta wilma, men henne säke ajg ju " mosegositosi" till, haha!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Yeah Lovisababy,.... go for it,... kom i håg att den som spar han/hon har,..... =)