torsdag 21 augusti 2008

Det gär ont att veta, men lika ont att undra.

bilden är tagen från Davids bdb:)

alla i klassen, ja, alla utom Malin, Matilda och Becca (tråkmånsar) va utkädda för det var skolfoto idag. alla såg as roliga ut, verkligen kul va de, sen kom vi in i klassrummet, och Siv och Maria skrattade och tyckte det var skitkul, så går vi in till "fotograferingsrummet" där den urtöntiga fotografen står. Han tittar på mig och Lisen sen säger han " mm, aa njaa.. ni får nog ta av er de dära.." jag säger " nej, vadÅ?..." " jo asså.. jaa.. jag kan inte knäppa när ni ser ut sådär.." sen kommer våran rektor in, en tjej är de nu, så får vi typ en utskällning, asså alla i klassen så säger hon " nej, av med allt, va som valigt" vi går ut och tar av oss allt, och går in med vanliga kläder..
Vad ärre förskitskola:O? herregud en rolig sak liksom.. varför? Emosarna förra året hade ju krona på huvet.. varför skulle inte vi få ha de nu? nej, sånt tycker jag är så jävla töntigt liksom.. Sista året i 9 an? vilka klär inte ut sig då? mooooget. Aja.. jag kommer inte va vacker på de här skolkortet, Arg va jag. Jätte arg. Aja, när vi skulle ta egena kort så sa jag till fotografen " jag sak välja vilket kort jag vill ha." han bah" nej, det hinner jag inte" nehe sa ajg och satt mig och vred på huvet som han sa, sen SPRANG jag fram och sa " det där tar du inte! du får ta de andra." så, han sa "okej:)" sen gick jag. Ushc hur jag såg ut verkligen.. blää.
ajjaa, känns iaf rätt okej att skolan har börjat, är så trött på dagarna bara.. men jag vänjer mig snart skulle jag tro. näst-nästa vecka börjar dom vanliga lektionerna. Och herre min gud.. vilka svåra mattetal?! jsg vettefan om jag kommer klara matten.. men ska kämpa för den, fick iaf reda på att det är bara två matteprov den här höst terminen, och två matteprov är inte mycket, så bara sätta igång att plugga när jag får matteboken. Sen har jag ju två omprov i matte, så dom måste jag också göra. men det tror jag jag klarar av. Sen fysiken.. ja.. fysiken väntar jag med ett tag till.. jag hatar fysik verkligen, någon som tycker det är kul? neej.. uschusch!
Sen sa Hans ( våran syo på skolan) att vi måste redan nu tänka vad för linje vi vill gå.. och det är ett väldigt svårt val tycker jag, jag vet inte riktigt vad som finns.. Men barn och fritid ? någon som vet hur det är? sen behöver man inte såååååå himla mycket poäng för att komma in där heller.. men de dumma är att de finns i mora, och jag tror jag vill flytta härifrån efter 9an.. Iaf falun.. hmm. nej, får tänka mer på det, och läsa på internet om olika skolor och vad man kan bli vilket pogram man tar, vad man kan bli efter de.. ja, så får de bli.
Ni kan berätta vad ni gick? eller vart ni tänkt ska gå`? vore snällt:D alla berättar vad dom gick och hur de va!
i mogon slutar vi iaf 12 i skolan, ska bli riktigt skönt.. sen helg! åååhh. Skönt.
Tror jag ska ta mjukisbyxor i morgon. så jag har lagt dom i tvätten nu, så dom hinner torka om jag hänger upp som på ett eliment. sen nu ska jag byta lakan på min säng, för någonstans i min säng, jaa, det måste ligga en nål där. fast jag inte hittat den.
För varge mogon nu i tre dagar så har jag olika rivsår. Första dan, hade jag ett stort på ryggern och på låret, andra dan på tutten och på armen, och nu tredjedan på magen och foten, är det någon som går in och river mig:O? haha! nej, måste vara en nål. usch hoppas jag hittar den!:)
vilket långt inlägg de blevv xD
Och du hör inte av dig, men jag bryr mig inte, nej.. jag föröker glömma dig.
Men det västa är att när hon pratar om sin snälla&underbara ***** blir jag nästan lite arg, varför är inte du så? jag vill de. men jag har dom som bryr sig om mig & älskar mig för den jag är. :)

3 kommentarer:

Malin sa...

Du är bäst, glöm ALDRIG det min älskade dotter!

Malin sa...

Jag valde i panik en ny linje som hette Ekonomisk sektor. När vi gått ett år så fick man välja om man ville gå tre år ekonomi eller två år Dk. Jag valde då 2 år för det var inte lika pluggit. Vi fick lära oss att texta skyltar och leka affär och leka att vi startade ett företag och alla pappersgrejer som hör till det och så fick vi skriva maskin. Totalt värdelöst men ändå så jobbar jag inom handels och trivs jättebra!

nisse sa...

Ofcourse u do darlig. We love you!

Skolan. Hmm... ja, gå inte Hotell och restaurang iaf för det suger. Du gillar ju ungar, så satsa på Barn och fritid. :)