fredag 2 maj 2008

Slappdag.

Idag var jag, mamma och Evelin in till mora. Jag beställde min mobil. och JA, jag behöver en ny mobil och jag kan ta hand om den och förstör inte den. jaja. Den var iaf jätte snygg.
Evelin shopade loss som fan, ojojoj vad hon handlade:)

Vi gick in på lindex för Evelin skulle köpa bh:ar och jag skulle prova en, jag gick in i ett provrum och började prova. På vänster sida av mig alltså i andra provrummet står en mamma med sin 5-6 åriga dottter. I det högra står en mormor och hennes barbarn som ungefär var 10-12 år. Iaf så har man inget för sig i ett provrum så man lyssnar alltid vad som händer utanför, eller vad folk pratar om, det brukar oftast vara roligt, typ såna som snackar i telefon och sånt. Men icke den här gången.
- Mormor för fan sluta tjata på mig jag får damp på dig ditt jävla CP! (sa flicka 10-12år)
- Ja lilla vän. (sa mormorn)
- bra, cp! (sa flickan)
Efter ca 5 minuter.
- Mamma du är cp. ( sa flicka 5-6 år)
- Nej det är jag verkligen inte, så får man inte säga! ( mamman)
- men du är det. (lilla flickan)
- Nej det är jag inte, man får inte säga så, det är oaxaptabeldt (stavning?) Du får ingen glass om du säger så igen. Det är inget fel med att ha en cp-skada. Man ska inte säga så, Gumman. (Säger mamman med hög röst så andra flickan skulle höra.)
- mormor, jag får iaf säga Cp. du är ett dampCp mormor. ( sa andra flickan 10-12 år-)

Sånt här förstår inte jag, verkligen inte. Och sen att inte mormor'n sa till? Varför ska man överhuvet säga cp?
Är Cp nåt ord som man kan använda som svärord typ, eller som självförsvards ord? Jag förstår inte, folk verkar inte veta vad Cp är. Jag förstår inte varför man överhuvettaget sak säga cp, dampbarn, adhd-unge, mongolid. Vad är det för fel på folk? Jag har aldrig föstått mig på det. VARFÖR? kan någon förklara varför man använder orden? Jag behöver verkligen en förklaring varför man i helvete ska säga de?
Kul för dom som har en cp-skada, att få höra en unge säga " men ditt jävla cp" till sin kompis. Hur fan tror ni han/hon känner då? som har den cp-skadan? hur fan tror ni han/hon känner? att hennes/hans skada( sjundom, vad kallar man de?) har nu blivigt ett såkallat svärord? kul ? Nej!
Det jag vill säga är att kan ni inte säga fan eller nåt, istället för Cp eller damp. Det är ju så himla lätt. Då slipper ni göra andra folk ledsena eller arga. och ni kräcker inte ner på folk heller. Det är en sån enke sak liksom.
Jag hoppas ni tar åt er, ni som läser bloggen.

Iaf, så ville jag bara besrätta att jag är skit ful i schorts, eller hur, mamma? HAHA.




Pusshej,


att leva erat liv

det kan fan inte vara lätt,






2 kommentarer:

Malin sa...

Du är så förnuftig tycker jag och du ska inte ha såna shorts iallafall :)

Kanelbullen sa...

Du är bäst! Jag har inte heller fattat att det ska användas som skällsord. Finns ju så många bra svärord.
Jag måste få se dig i dom dära shortsen...fast dom köpte du väl inte?

Puss.