fredag 2 januari 2009

:(

Tänk att det här året blir jag 17, kan ni fatta att lilla jag blir 17? jag tror fortfarande jag är 13. jag vill vara 13. Det finns verkligen inget posetift att bli äldre, förrutom körkort vill jag ju ha, men jag vill fortfarande kunna gå ut och åka pulka när jag vill. Men de kan jag inte nu, jag har inte ens en pulka, jag har ingen hanna som jag hade på kuruld att åka madrass med, inte skidor. Jag kan inte gå ut nu och ta på min fula längdskidor och åka till bowlingen och tillbaka. Då är jag en tönt. Jag kan inte lägga mig på marken vart jag vill och göra en snöängel. Jag har fan inte ens täckbyxor längre. jag är en kärring, en gammal jävla kärring :( Jag är inte som en 17 åring. Jag är barnslig för min ålder, de har ajg alltid vartit, bara för jag umgiks alltid med folk som var yngre en mig. helst tre år yngre, dom var roligast. Dom var barnsliga och de var jag med. Iband saknar jag kuruld och alla kojor, snöhögar, snigelskogen, husen på backen som vi ritade med kritor. gick en lång bit bara för att sitta på hö-bollar., sedan blev vi jagade av en gubbe sominte tyckte vi skulle vara där, men likförbannat gick vi dit igen. Sur-tanten som hade en högfullt i skrotgrejor, som vi tog av,hade man tur kunde man hitta en vacker gammal risig blomma att ha i sin kojja, jag och hanna var alltid först med att hitta blommorna. De va nästan bara vi som fick ta dom. Nej, gamla gamla lovisa.. :(

3 kommentarer:

LiNdA sa...

hmm.. jag är snart 30, jag har täckbyxor, jag gör snöänglar när jag känner för det, pulka åker jag oxå..
klart du kan åka skidor till bowlingen, ja kan göra dig sällskap om de känns bättre :o) haha..

nisse sa...

Det kommer vara sådär i några år Lovisen. Sen blir du så pass gammal att du vet att det är coolast att göra vad man vill, som man vill, hur man vill, o när man vill. För då har man roligast, och det är min tanke med livet; att ha jävligt kul. Sen får väl folk tycka att man är knäpp om man till exempel gör en snöängel mitt på gatan, who cares? Inte vi som har roligast i alla fall!

Puss!

Emilia Höijer sa...

Loooovisa, gör alla dom där sakerna som du vill göra! :D
Jag kan gärna följa med dig och åka pulka nån dag, för jag vill också göra det..
<3