onsdag 4 februari 2009

På jakt efter ruset..


Jag har tänkt på en sak. Så mycket man säger på skämt som folk kan ta åt sig fast man skälv tycker att det är ett skämt, eller säger på skoj. I skolan hör man ofta hur folk kallar varandra hora, slampa, äckel och fetto mm. oftas på skoj, men man vet ju inte om den andra man kallar för hora tar åt sig. jag funderade på det idag när jag såg en tjej som kallade sin kompis fetto, och jag vet att den här tjejen har haft mat-problem så hur mår hon igentligen inombords när hon får höra atthon är ett "fetto"? man säger mycket man igentligen inte menar. Jag säger också duma saker till mina kompisar, vet jag igentligen hur mycket dom tar åt sig eller om dom vet att jag skämtar? Det är så svårt.
Iaf så kommer jessica snart hit och ska sova här:)
och jag har nationella prov i morgon igen i svenska, vi ska skriva typ en novell eller krönika, det vet jag inte en. Önska mig lycka till!:)

4 kommentarer:

Malin sa...

Nej, det kan bli så att nån tar åt sig jättemycket. Man ska inte säga elaka saker egentligen, även om det är på skämt. Ibland kan skämten gå för långt och då blir personen väldigt ledsen istället för att tycka att det är kul.

Kanelbullen sa...

Lycka till!

Malin sa...

Va jag tycker att din blogg är fin nu. Jag vill också ha min vit!

Emilia Höijer sa...

Alltså, om jag typ har varit dum mot nån på skoj, då kommer jag på efteråt att det kanske inte var så smart att skämta om det, för den kanske tar åt sig. Man tänker aldrig innan man säger nått, och det är dumt.. :/