onsdag 9 april 2008

Min humor, som fan.


Hemma idag igen.. blir jag frisk någongång? ont i huvet och skit. Prov i morgon som jag MÅSTE göra, har pluggat rätt mycket nu. Det känns som jag kan det. Mamma får förhöra mig sen.


Jag har börjat tänkt på sommarlovet, sista dagen åker orsaskolan alltid till grönalund. Det kostar 300, då får man mat, buss och 20 kronor till dricka. Vilket jag har alltid tyckt vart väldigt billigt och bra. Men jag har börjat tänk nu, 300? det är inte så billigt för den som inte har föräldrar som jobbar? eller föräldrar som är fattiga? Dom kanske inte ahr råd att ge sina barn 300 för att åka till grönalund. Jag tycker skolan ska betala, eller skita i att åka till grönalund. Det finns ju faktist vissa som inte har råd, och inte får pengar av sina färäldrar. Och sen har man inte råd, så ser man alla andra åka i bussen till grönan? hur shyst är det då?
Nej, funderar faktist stark på att stanna hemma..


Nu ska jag se film och plugga lite till.
puss

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Och förståndig och omtänksam!

Malin sa...

Men du ska åka till Gröna Lund! Efter ett års slit så är du helt klart värd att åka och ha skitroligt en kväll. Så det så! Puss Puss

nisse sa...

Du är så klok Lovisen! Lik din moster!